2024.07.26
平塚 貴晶教授と大学院生が執筆した論文が国際学術誌に出版されました!
国際学部の平塚貴晶教授、マシュー・ナール氏(博士課程3年)が執筆した論文(Long-term effects of exploratory practice on language learners)がQ1ジャーナル「Language Teaching Research」に出版されました。「Language Teaching Research」は、5-Year インパクトファクターが4.3で世界的に見ても極めて高い権威と競争力を持つ国際学術誌(Sage出版社)です。この論文では、言語学習者と教師が属する直接的な教育機関を超えて行われる探求的共同実践活動(EP)の可能性と効果について縦断的に掘り下げています。本研究は、特に日本のEAP(学術英語)コースに在籍している学生に焦点を当てて行われました。研究の結果、EPは学生に対して言語的、個人内的、対人的影響を与えたことが示されました。論文は、特に包括性と持続可能性に焦点を当てた実践的示唆を提供して締めくくられています。
掲載先
Prof. Takaaki Hiratsuka and Matthew Nall, a third-year PhD candidate, from the Faculty of International Studies, co-authored a paper titled " Long-term effects of exploratory practice on language learners." This paper has been published in the prestigious Q1 journal "Language Teaching Research," renowned internationally for its authority and competitiveness, boasting a 5-year impact factor of 4.3. The article delves into an examination of the feasibility and effectiveness of Exploratory Practice (EP) in a longitudinal manner. The study specifically focuses on students enrolled in English for Academic Purposes (EAP) courses in Japan. Findings revealed that the EP experience had lasting effects on the students’ affordance in three areas: linguistically, intrapersonally, and interpersonally. The article concludes by addressing the practical implications for EP practitioners, specifically focusing on inclusivity and sustainability.
Source
