2024.12.02
第50回日本語教育学会(JALT)国際大会でのショーケース開催
龍谷大学院生が、第50回全国語学教育学会(JALT)国際大会において初めてのショーケースを開催いたしました。この大会は2024年11月15日から18日まで、日本の静岡市にあるグランシップで行われました。本ショーケースでは、大学院生たちの革新的な研究や多様な視点が紹介され、現代の言語教育や学習に関する貴重な洞察を提供しました。
こちらのイベントは、11月16日の17:50から19:20に開催され、以下の発表が行われました:
• 日本の大学で実施されたテレコラボレーションプログラムにおける学習者の社会生活
発表者:尾藤 文香
• L2ライティングの探求:学生と教師による意味の共創
発表者:人見 麻紀
• 日本の大学生の英語スピーキング態度に影響を与える要因
発表者:近藤 佑樹
• 未来を形作る:21世紀の言語教師アイデンティティ
発表者:ナール マシュー
• ウクライナ人学生と日本人教授のデュオエスノグラフィー
発表者:オレクシューク オクソラーナ
• 日本の小学校における外国語指導助手(ALT)の役割:新しい学習指導要領
発表者:鈴木 クリステル
本ショーケースでは、言語教育に関心のある方々や大会参加者の皆さまに、龍谷大学の大学院生の素晴らしい研究に触れ、発表者との交流を通して新たな知見を得ていただきました。
Graduate Student Showcase for Ryukoku University
Ryukoku University’s Graduate School held its inaugural showcase at the 50th Japan Association for Language Teaching (JALT) International Conference, which took place from November 15 to 18, 2024, at the Shizuoka Granship in Shizuoka, Japan. This showcase accentuated the innovative research and diverse perspectives of our graduate students—thereby offering valuable insights into language education and learning in today’s world.
The Ryukoku University Graduate Student Showcase was held on November 16, from 17:50 to 19:20, and featured the following presentations:
• Learners’ Social Lives in a Telecollaboration Program Implemented in the Japanese University
Presented by Ayaka Bito
• Exploring L2 Writing: Students and Teachers as Co-constructors of Meaning
Presented by Maki Hitomi
• Factors Affecting English-Speaking Attitudes of Japanese University Students
Presented by Yuki Kondo
• Shaping the Future: Language Teacher Identity in the 21st Century
Presented by Matthew Nall
• A Duoethnography of a Ukrainian Student and a Japanese Professor
Presented by Kviat Oleksandra
• Assistant Language Teacher (ALT) Roles in Japan’s Elementary Schools: New Course of Study
Presented by Krystle Suzuki
Conference participants and those interested in language education engaged with our presenters and explored the inspiring work of Ryukoku University’s graduate students. The event celebrated their contributions to the future of language teaching and research.